PANCING PULAU ANGSA 2012

Assalammualaikum & Salam Sejahtera,
 

Ajakkan dari sedara untuk mencukupkan pemancing ke Pulau Angsa aku terima dengan gumbira. Lama dah tak gi mancing ke pulau itu. Tanggal 6 Dis 2012 maka aku dan sedara bergerak menaiki Kelisa ke Pekan Sungai Buloh, seawal jam 8 pagi sudah tiba dan apalagi... sarap dulu. Lapo nih.

Kengkawan yg lain pun ondwe, termasuk kami semua sekali 6 pemancing akan melayan apa yang akan dihidangkan nanti, hehehe.




Lebih sedikit jam 8 pagi kami berkumpul di jeti untuk memeriksa kelengkapan dan perkakasan yg perlu dibawa.

Aku sebenarnya tak berapa kenal pemancing yang lain, walaupun begitu semuanya OK, orang lama.






 Bot dap-dap pun bergerak dari jeti ke Pulau Angsa diiringi angin sepoi bahasa , kedudukan aku dibahagian tengah bot. Sementara menunggu tiba dilokasi lebih kurang 25 minit, aku pun mempersiapkan kelengkapan untuk memancing.
Setting aku, Shimano Sustain dan Ultegra.
Umpan:
- Kembung
- Sotong kurita - mati
- Udang - mati

Main bottom, batu hidup, perambut kurang ckit setengah depa.
 Dah nak sampai, mentari pun menyinar, hehehe.
 Rentung nih, layan je.
 Apalagi umpan pun dilabuhkan, gelama saiz cam ni biasek le, tapi kami target Seliwak.
 Malung pulok , sedara aku strike. Fight canggiler, ingat ikan besor. Tapi kira OK le, janji layan.

 Kul 5 ptg balik, adale hasil ckit camni, layannnn zassss.

Syukur Alhamdulillah.

Comments

Popular Posts