ARKIB FAIL LAMA PEJABAT

Salam,

Nov'14 - Dah jadi Document Controller antara tugas tambahan yang aku baru terima adalah Archiving Old Files. Tapi aku kena mula dari zero. Sib baik ada ruang kosong kat stor maka aku pun propose kat MD supaya di transform kan jadi Archiving Center atau dalam bahasa mudah Bilik Arkib.

Pada awal cadangan agak melibatkan kos yang tinggi untuk membina rak fail samada dari kayu mahu pun besi. Di akhirnya aku propose beli rak pasang siap (DIY) dan dapat jimat kos lebih 60% dari kos asal. Maka bermulalah perjalanan aku , boleh kata sengsorang je establish bilik arkib ini. Walau pun begitu pada kengkawan yang ada menolong, aku ucapkan ribuan terima kasih.

Ruang kosong asal untuk di transform kan jadi bilik arkib.

Kotak2 dan fail2 yang perlu disusun semula agar mudah di retrieve dan direkodkan.

Drawing diguna semula sebagai wall paper bagi menjimatkan kos dan nampak agak unik.

24 Rak aku pasang sendiri (DIY), Ok gak kira dapat membakar kalori hehehehe

Fail2 dan Design Drawing bagi project yang telah tamat dapat diarkibkan dengan lebih kemas dan tersusun.

Rasa amat berpuas hati dapat juga meninggalkan sedikit jasa usaha di syarikat ini kerana..........

Aku telah mengambil keputusan untuk resign dan telah memberikan one month notice. Aku resign atas sebab-sebab yang rasanya tidak sesuai dibincangkan di blog ini.

Terima kasihhhhhhh.

Comments

Popular Posts